Journal Article FZJ-2014-03514

http://join2-wiki.gsi.de/foswiki/pub/Main/Artwork/join2_logo100x88.png
Das Leuchten der Pflanzen

 ;  ;  ;

2014
Wiley-VCH Weinheim

Biologie in unserer Zeit 44(3), 182 - 186 () [10.1002/biuz.201410537]

This record in other databases:

Please use a persistent id in citations: doi:

Abstract: In dieser Studie demonstrieren wir, wie man mit einfachen Mitteln, durch Visualisierung der Chlorophyllfluoreszenz, Einblicke in die Dynamik der Photosynthese erhält. Mithilfe eines Rotfilters und einer speziellen blauen Lampe wird das rote Leuchten der Chlorophyllfluoreszenz für das Auge oder eine normale Digitalkamera wahrnehmbar. Die Methode gibt nicht nur Forschern die Möglichkeit, Fluoreszenz auf die denkbar einfachste Weise direkt visuell wahrzunehmen, sondern ist durch den einfachen Aufbau und die direkte Informationsvermittlung optimal didaktisch einsetzbar.The fluorescence of chlorophyllIn this study, we show how to gain insight into the dynamics of photosynthesis in a simple way. When a red filter and a special blue lamp are used, the fluorescence of chlorophyll becomes visible to the human eye and common digital cameras. The method not only enables scientists to perceive fluorescence visually in a simple way but is also suitable for teaching. In the future, we hope to obtain new insights, perhaps discovered by enthusiasts equipped with red glasses and blue flashlights on a nightly walk through the forest.

Classification:

Contributing Institute(s):
  1. Pflanzenwissenschaften (IBG-2)
Research Program(s):
  1. 89582 - Plant Science (POF2-89582) (POF2-89582)

Appears in the scientific report 2014
Database coverage:
NationallizenzNationallizenz
Click to display QR Code for this record

The record appears in these collections:
Document types > Articles > Journal Article
Institute Collections > IBG > IBG-2
Workflow collections > Public records
Publications database

 Record created 2014-06-18, last modified 2021-01-29


Restricted:
Download fulltext PDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)